Nieuwe boekingsapp

Via het boekingsportaal kunt u gemakkelijk en kosteloos online uw rit boeken. Vanaf maandag 8 januari 2024 ziet dit boekingsportaal er iets anders uit. De nieuwe boekingsapp is namelijk actief. Deze app kunt u op uw smartphone downloaden, maar het is ook nog steeds mogelijk om via www.avan-vervoer.nl/boek-uw-rit/ in te loggen.

Praktische informatie

Veel zaken blijven in de nieuwe boekingsapp hetzelfde als in het oude portaal:

  • U kunt inloggen met uw eigen pasnummer en hetzelfde wachtwoord.
  • U ontvangt een ontvangstbevestiging en herinnering per e-mail.
  • U kunt altijd uw rittenoverzicht bekijken.

Toch ziet de nieuwe boekingsapp er wat anders uit. Zo kunt u tien minuten voor de taxi bij u arriveert, zien waar deze rijdt. Zo krijgt u een beter beeld van hoe laat de taxi precies komt. In onderstaand filmpje wordt stap voor stap uitgelegd hoe u de boekingsapp kunt gebruiken:

Een uitgebreidere uitleg, leest u bovendien in de handleiding van de boekingsapp, die ook te vinden is op eerder genoemde website. Maakt u nog geen gebruik van online boeken, maar wilt u dit wel gaan doen? Geef dan aan de klantenservice (0900 - 463 65 26) uw e-mailadres en pasnummer door, zodat er een account voor u wordt aangemaakt. Heeft u meer hulp nodig bij het online boeken? Ook dan kunt u contact opnemen met de klantenservice of een mail sturen naar helpdeskavan@dvg.nl.

Waarom online boeken?

Online boeken brengt verschillende voordelen met zich mee. Los van de ontvangstbevestiging en herinnerings-mail, kunt u altijd uw rittenhistorie inzien. Daarnaast staat u niet meer telefonisch in de wacht, bent u geen telefoonkosten kwijt en bent u niet gebonden aan de openingstijden van het callcenter bij het boeken van uw rit. Wanneer een door u geboekte rit niet meer nodig is, dan kunt u gemakkelijk de rit annuleren. Zo kunt u voorkomen dat een chauffeur voor niets voorrijdt.